lördag 16 april 2011

Hej!
jag lyser med min frånvaro på bloggen, men tänkte ändå berätta vad som har hänt mig det senaste dygnet. igår, i fredags så hade vi idrott. Fastnade i en sko med lillfingret. Tänkte att det antagligen bara är en stukning, även om fingret stod ut i en konstig vinkel och var tjock som en liten prinskorv. Vi åkte till lokstallarnas vårdcentral vid tre. De sa att jag skulle rönka. Så då åkte vi upp till Ryhv och väntade en lång stund innan jag fick rönkas. Sedan blev vi skickade till akuten, och från fem till halv tolv på natten var jag i väntrummen. Jag är väldigt, väldigt rädd för sprutor och sjukhus över huvudtaget, så detta var ju en ren mardröm för mig!

När vi väll fick träffa ortopeden som hette Sara fick jag reda på vad som skulle hända. Jag hade brutit lillfingret längst ner på fingret, och en liten benbit var lös. De skulle kanske behöve operera och sätta in ett litet stift :O Men först sprutade dem in två sprutor med bedövning rakt in i mitt brutna ben. Det gjorde skitont och jag var skiträdd, men jag klarade det! Då domnade fingret bort och Sara började dra och trycka i fingret så att det la sig rätt. Efter det fick jag gips, skitsnyggt ljusblått, haha!
Vi gick till rönken en sista gång och sedan åkte vi och åt. Då var den tolv. Vi hade fått stränga order att inte äta någonting på lördagen ifall det skulle bli en operation. Det var jättejobbigt, för jag var superhungrig! Sedan ringde doktorn mamma för någon timma sedan och sa att det antagligen inte blir någon operation. Jag blev superglad och sedan åt jag. Mums!
Positivt med ett brutet lillfinger: Jag har ett snyggt gips, kommer nog behöva skriva på datorn i skolan. Jag har övervunnit några av mina starkaste rädslor.
Negativt med ett brutet lillfinger: Man känner sig handikappad och det är svårt att ta på sig själv, att knyta skorna och dusha. Det värker och pulserar. Men värst av allt: Jag kommer inte kunna rida på tre veckor, eller cykla för den delen! :(

2 kommentarer:

  1. Söta Julia!!
    Vad skulle du med lillfingret i en sko att göra??
    Vad bra att du fick hjälp till slut, fast det tog lång tid...
    Hoppas du inte har alltför ont och hoppas att du får en bra helg ialla fall!
    Kram Faster S med familj.

    SvaraRadera
  2. KRYA !!! <3
    Ha det bäst, trodde inte det var så farligt :(
    Jag får skriva på det ? :) (y)

    SvaraRadera