söndag 30 januari 2011

Dag 7, Min bästa vän

Jag har jättemånga bästa vänner! De gör mig jätteglad och är bäst ♥ Och ni vet vilka ni är, och jag vill inte nämna en, eller flera! Då kan andra som inte nämts bli ledsna, och jag skriver inte det här för att såra någon! Det är svårt att nämna en bästa vän, och jag vet allvarligt inte om jag kan det. Men bästa vänner behöver väl inte vara människor? Bästa vänner kan väl också vara djur? :)


Prinsen
Prinsen är min kanin. Han är en grå dvärgvädur och väldigt underlig. Just nu bor han i mitt rum. Han är inte riktigt normal, utan när han var unge hoppade han in i diskmaskinen och slickade rent tallrikarna från lax och dillsås. En annan gång har han även hoppat in i diskmaskinen och ätit lite prinskorv. Jag kan lägga honom på rygg mitt på gräsmattan i trädgården och där ligger han kvar en lång stund! När han var unge bodde han i köket och fick gå där fritt. Vi satte för en plywoodskiva för dörren, cirka en meter hög. När jag gick ut i köket var han inte där! Han hade hoppat ut ÖVER plywoodskivan! Nu för tiden när jag vill att han ska hoppa, får jag lyfta över honom. Denna underbara lilla kanin, är kaninernas Ferdinand. Det enda han vill göra, är att sitta under sin älskade rabarberbuske och tugga lite på bladen, och gräva i jorden. Puss, puss min älskade sötnos!  Jag har faktiskt varit dålig på att sköta honom ett tag, men nu ska det bli ändring på det! :) ♥ ♥

Janson och Filur
Janson är min söta knasboll till katt. Han är en renrasig norsk skogkatt och är kolsvart. Han är mycket fint exemplar och skulle nog kunna vinna utställningen XD Iallafall i mina ögon, hihi :) Han är gosig och busar och gör mig väldigt glad <3

Filur är min favorit på ridskolan. En gammal farbror, typ 23 år och han behöver en bestämd ryttare när man ska få igång honom. många tycker han är seg, dum och dålig att hoppa. Jag vet inte någon som gillar honom. men det gör jag! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar